"מרפאות טוקאן " ,בבעלות דר. משה שוסטר, הנה רשת מרפאות פרטיות .
הרשת מציעה שרות של רפואה קהילתית למבוטחי "מכבי " שרותי בריאות, וכן למבוטחי קופות אחרות, הנמצאים בהסדר קופות עם מכבי .
מרפאות טוקאן אינן סניף של ו"מכבי" לכן אינן יכולות להציע שרותי מנהלה - כמקובל בסניפי הקופה . (קבלת התחיבויות , בצוע הוראות קבע , החזרים ושאר פעילות של המזכירות הרפואית) .
אנו מנסים למצוא פתרון לנושא באמצעות מזכירות רפואית וירטואלית- דרך חבור וידאו במחשב
בקור במרפאת טוקאן:
ניתן לקבל שרות בכל אחת מן המרפאות , ומכל אחד מן הרופאים. התיק הרפואי של המבוטח נתן לצפיה בכל מרפאת טוקאן (וכן בכל מחשב של רופא מכבי)
אין צורך להזמין תור למרפאה- כל מבוטח המגיע בשעות הקבלה יטופל . מאידך- תתכן המתנה בתור . במרפאה קימת רשימת המתנה לבאים וכדאי להרשם בה .
יש להקפיד ולהגיע עם כרטיס מכבי תקף!
הנפקת כרטיסים או חידושם יש לעשות בסניף של הקופה
תרופות
במרפאה ארון תרופות הכולל תרופות לשמוש מידי- אנטיביוטיקה, משחות , טיפות , כדורים לכאבים וכו. המרפאה אינה מורשה להחזיק תרופות כרוניות או תרופות נרקוטיות (תרופות המצריכות מרשם כפול)
התרופות מסופקות במחירי מכבי , לא נתן לשלם באמצעות הוראת קבע או בכרטיס אשראי
שרות אחות
האחות במרפאה עובדת כאחות כוננת - ובחלק מן המרפאות ישנן גם שעות פעילות במרפאה
אחות כוננת מספקת את כל השרות הנדרש מאחות (לאו דווקא שרות חרום) , יש לפנות אליה טלפונית ולתאם אתה את מועד בצוע הפעולה הנדרשת ( חבישה, הזרקה, טיפול , מעקב וכו)
הערות והצעות
הערות, בקורת ברורים והצעות בנושא השרות המוצע במרפאות טוקאן -יש להפנות אל דר שוסטר בלבד.
נשמח לתקן את הטעון תיקון , לשנות , לשפר או להרחיב על פי משוב הבא מכם.
שרות רפואי דחוף בשבת חג , או אחר שעות הפעילות
1. שרות במקום המגורים:
במקרה ובישוב נמצא רופא המטפל בבעיה הדחופה , יש לשלם לו ולקבל ממנו קבלה . על הקבלה צריכה להיות מצוינת שעת הבקור והאבחנה. הקופה תחזיר כנגד הקבלה את עלות הביקור בנכוי השתתפות עצמית כאילו פנה המבוטח למוקד חרום. יש לפנות עם הקבלה למרפאת הקופה
2. מוקד חרום :
נתן לפנות למוקד חרום באופן עצמוני או עם הפניה של רופא מכבי. במוקדי החרום בדרך כלל אמצעים אבחנתיים יותר נרחבים (רנטגן, בדיקות מעבדה, רופאים מקצועיים) וכדאי לברר קודם אם השרות הנדרש קיים במוקד החרום.
בירושלים קיים מוקד טר"מ ברוממה ליד תחנת האוטובוס המרכזית או בתלפיות בדרך לטיילת ארמון הנציב
הטיפול במוקד חרום כרוך בהשתתפות עצמית .
3. חדר מיון:
פניה לחדר מיון תחשב כמוצדקת על ידי הקופה במקרים הבאים:
1. המבוטח פונה עם מכתב הפניה חתום על די רופא (כל רופא עם רשיון ישראלי לעסוק ברפואה)
2. המבוטח הופנה טלפונית למיון על ידי אחד מרופאי טוקאן .הרופא ימלא מכתב הפניה המיועד למזכירות הרפואית של הקופה, אחר כך .
נתן לעיתים לארגן משלוח בפאקס של מכתב ההפניה לבית החולים.
3. פניה למיון בשל חתך או שבר (רצוי לפנות קודם למוקד בשל עומס בבתי החולים..)
4. תינוק עד גיל חדשיים עם חום מעל 38.5 , מעל 8 שעות
5. אם הנקודות הקודמות אינן מעשיות בעת הבעיה , כדאי להתקשר ל "מכבי ללא הפסקה" ואז ,אם הם ממליצים לפנות למיון (בדרך כלל..) האשור מוקלד במחשב, ויחשב כפניה מוצדקת.